KESİLEBİLİR BROWNİE KURABİYE





brownierollout3






23 nisana endekslemiştim kendimi itiraf ediyorum..Bir geçsin o gün hemen bloga yazı gireceğim demiştim ve yaptım..Neden o günü bekledim ? Derdim neydi?

Öyle bir koşuşturmaca yaşandı ki öncesinde ki bir ay boyunca bir ara bırakıyorum diye sayıklamaya başladım..Folklör oynatılacak, sayılar ezberletilecek, bir taraftan velilere (inatla tekrar sordukları için milyon kez) açıklama yapılacak, oynanan yörenin türküleri manileri şiirleri ezberletilecek..Okul savaş alanına dönecek ve çocuklarda neredeyse yaşasın 23 nisan bitti diyecekler..

Halbuki aklımda lunaparka gitmek bol bol şeker yemek ve çocuklarla sohbet etmek vardı..23 nisanı güzel bir şekilde yaşatmak yerine klasik bir tören olan,çocukların anlamadığı bir dilde konuşma, sıcakta bekletilip ''Öğretmenim niye bekliyoruz?'' bakışlarına ve velilerin ''Ne zaman bitecek Gökçe Hanım???'' sorularına hatta sitemlerine açıklama yapmam gerekti..

Kısacası yine senelerdir, çocukluğumdan beridir olduğu gibi eğlenmek yerine en sıkıcı olanı seçtik..

Tabi ki bu benim kişisel düşüncem..Siz bu tarz törenleri seviyorsunuzdur o ayrı :)

Neyse..

Mutluğuma gelirsek..Mutluyum çünkü bu kurabiyelerle tanıştım :) Kakaolu katkılı her kurabiye hamurunda sorun yaşayan ben, tart hamuru denememden de memnun kalınca tüm gün kaçamak bir gülümseme yerleştirdim yüzüme! Ben mutlu fırın mutlu ev mutlu dolaştık durduk :)








Kesinlikle kolay açılabilir, pratik lezzetli ve tereyağlı şirin kurabiyelerim oldu :) Fotoğrafını bulamadım ama ben bunları birde daire aparatımla kesip arasına Sarelle Bitter (çok şanslıyım markete yerleştiği ilk gün farkedip deneme imkanı yakaladım o gün bugündür baya samimiyiz :))sürüp üstüne pudra şekeri serpip servis ettim ondada çok beğeni topladı...








Küçük kalıplarla kesmek bir kısmını sütlü çikolataya bulamak ve şekerlemeler kısmı ise doğaçlama gelişti..Sade durmasın diye çikolatayla tanıştırdık kendilerini sonra da çocuklar içinde uygun yapalım derken şekerleme kavanozlarıma uzandı elim..

Sonuçta elimde koca kavanoz kurabiye karşınızdayım...Tattırma imkanım şimdilik yok ama ilerisini kimbilir :)

KESİLEBİLİR BROWNİE KURABİYE


Tarif SmittenKitchen  'ın Annesine ait..


3 cup un 

1/2 tsp tuz

1/2 tsp kabartma tozu

1 cup tereyağ (tarifte light diye tabir edilmiş ülkemizde yok, Deb yarı yarıya tuzlu ve tuzsuz tereyağ kullandığını belirtmiş)

1.5 cup şeker

2 iri yumurta

1 tsp vanilya aroması

2/3 cup kakao (Altınmarka saf kakao)



Kakao,tereyağ,vanilya ve şekeri çırpın.Diğer bir tarafta un,tuz,kabartma tozunu karıştırın.İki karışımı yavaş yavaş birbirine yedirin ve streç filme sarıp  buzdolabında en az 1 saat soğutun.

Hamuru mermer ve unlanmış bir zeminde -merak etmeyin piştikten sonra üzerinde un kalmıyor- açın dilediğiniz kalıpla kesip 180 derece ön ısıtmalı fırında 8-10 dakika pişirin..

Ben soğuduktan sonra ~50 gr sütlü çikolatayı benmari tekniğiyle eritip sadece bir tarafları olacak şekilde çikolatayla kapladım  yağlı kağıt veya aliminyum folyo üzerine alıp şekerlemelerden serpiştirdim önce oda ısısında sonra buzdolabında beklettim.. 


Çikolatalılar dolapta olmak üzere hava almayan kavanozda tazeleğini birkaç gün koruyor şayet kalırsa :) 



Haftanızın çikolata tadında başlaması dileğimle..



Sevgiler..

gokche!