BOL ÇİKOLATALI SEVGİLİLER GÜNÜ KEKİ


valentine





Sanırım 3-4 sene öncesiydi,bu işe merak saldım..Sonra karşıma biri çıktı : Rose Levy Beranbaum..
Bu isim youtubedaki videolarında anneme benzeyen görüntüsü ve basit anlatışı{plastik eldivenleri olmadığı için birde} ile beni herşeyin kolay olduğuna yalnızca dikkatli olmam gerektirdiğine inandırdı..

Zaman ilerledikçe öğrendiklerim arttı ve videoları haricinde sitesini keşfettim..Araştırdım sitesini buldum..
 
İşte Rose'un kitaplarından en yenisi : Heavenly Cakes 

Ve benim ilk görüşte vurulduğum Double Chocolate Valentine :)

Biliyorum aslında sevgililer gününde verilmiş olsa daha mantıklıydı ama bu sefer zamansız sevgililer günü kutlamanıza eşlik etsin istedim :) Hem zamansız olan hep en güzel olan oluyor..







valentine 2






BOL ÇİKOLATALI SEVGİLİLER GÜNÜ KEKİ


Tarif Rose's Heavenly Cakes kitabından..




1/2 cup + 1 tbsp kakao


1/2 cup kaynar su


4 iri yumurta sarısı*


3 tbsp su


3/4 tsp vanilya ekstrası


1.5 cup + 1 tbsp kek un* *


1 cup superfine şeker***


2.5 tsp kabartma tozu


1/2 tsp tuz


128 gr oda sıc. tereyağ




* Yumurta aklarını atmayın! Akların içine bir tutam tuz atıp buzlukta temiz kapaklı cam kase içinde saklayabilirsiniz.
**Sinangil marka kek un en güzel sonucu veriyor tavsiyemdir.
***Bazı tariflerde muscovado,superfine,turbinado,ligth -dark brown şeker kullanılıyor.Bunların malesef hiçbiri gözlemlediğim kadarıyla bizde yok {gören duyan varsa lütfen yorum bırakırmısınız -mail atarmısınız?}.Ama kullandıkça evde nasıl yapıldığını araştırıp yazacağım.Burada kullanılan superfine cane sugar denen bizde ki kristal şekerin rondo ile inceltilmiş haline yakın.Rondoyu ısındırmadan birkaç saniye aralıklarla çalıştırısanız ısınmış makinanın şekeri etkilemesindende kurutlursunuz.Miktarı az tutmanız çabuk ve kolay sonuç almanızı sağlayacaktır.




Ganache Glaze :


85 gr bitter çikolata {%60 kakao oranlı}


3/4 cup krema 


Kremayı kaynatmadan ısıtın ve minik parçalara böldüğünüz çikolatanın üzerine dökün 5 dakika kadar yavaş yavaş karıştırın katılaşmayacak sadece ılınacak.



Üzerine:

454 gr frambuaz  

1/4 cup fren üzümü jölesi {veya herhangi bir kırmızı meyve marmeladı}










valentine 3









23 cmlik kalp kalıbınızı yağlayıp üzerine kalp şeklinde tabanı için kestiğiniz yağlı kağıtı serin.

Kakao ve kaynar suyu bir kapta karıştırın.Yaklaşık 30 dakika oda sıcaklığına gelmesini bekleyin.Diğer bir kapta 3 tbsp su ve yumurta sarılarını çırpın ardından vanilyayı bu karışıma ekleyin.

Kuru malzemeleri bir kenarda 30 saniye karıştırıp üzerine tereyağını ekleyin 1.5 dakika çırpın.Çırpmaya devam ederken kakao ve yumurta karışımlarını 2 part halinde yavaş yavaş ekleyin ve homojenize olduğunda kalıba aktarın.

174 derece ön ısıtmalı fırında 30-40 dakika pişirin.

Kek ılındıktan bir şiş veya çatal ile delikler açın fırça yardımıyla ılınmış glaze her yerine sürün,glaze bitmemeli.Ardından servis  tabağına ters çevirip koyun ve tabanına da delikler açın ve üzerine glaze döküp soğutun.

Soğuyunca frambuazları yerleştirin.Reçel veya jöleyi biraz ısıtıp sıvılaştırın sürülecek kıvama gelip ılınması yeterli.{sıcak sürerseniz meyveler pörsür}Frambuazların üzerine sürüp servise hazır hale getirebilirsiniz.

Ben ılındığında nutella sürüp soğuduğunda iri doğradığım çileklerle süsledim..




Bir sonraki yazıda bir türlü doğal çileği bulamayan ben için yine çilekli olsun her yer çilek koksun :)


Sevgilerimle..


gokche!