MANTARLI QUİCHE

mushroom quiche













Zamanın birinde evimize Şehr-i Bursa'dan gelince masayı ona göre donatmak gerekti..Hani ne yapsam derdine düştüğünüz özel insanlar vardır ya, işte benim için kendileri öyle olur :) Masadakilerden en çok bu ikisini beğenince bloga koyacağım tarifi diye atıldım ama bu dediğimi malesef şimdi gerçekleştirebiliyorum :( Burdan bir daha özür diliyorum ama eminim o beni affetmiştir :)


MANTARLI QUİCHE {KİŞ}






Tabanı:




180 gr un


1/2 tatlı kaşığı tuz


85 gr küp küp doğranmış soğuk tereyağ


45 gr küp küp doğranmış soğuk margarin


3-4 yemek kaşığı soğuk su






Harcı :



450 gr mantar*


2 yemek kaşığı zeytinyağ


1 yemek kaşığı tereyağ


1 iri diş sarımsak,ince kıyılmış


1 yemek kaşığı limon suyu


Tuz ve biber


2 yemek kaşığı ince kıyılmış maydanoz


3 yumurta,çırpılmış


300 ml süt kreması


60 gr parmesan peyniri rendelenmiş






Rondoya tuz,un,tereyağ ve margarini ekleyin ekmek kırıntısını andırana kadar çalıştırın.Üzerine 1'er yemek kaşığı soğuk su ekleyerek hamuru toparlayın.Yuvarlak bir beze haline getirip,yağlı kağıt ve streç filme sarın buzdolabında 20 dakika bekletin.


Hamuru dolabtan çıkarıp 5 dakika dinlendirin.23-25 cm'lik tart kalıbına yerleştirin.Hamura çatalla delikler açın ve üzerine yağlı kağıt serip kuru gıdanızı ağırlık için serpin ve ön ısıtmalı 190 dereclik fırında 12 dakika pişirin.Yağlı kağıdı kaldırıp 3-5 dakika daha pişirin.Isıyı 180 dereceye düşürün.


*Mantarların temizlenmesi konusunda birçok tartışma mevcut..Ben aşçılardan tartışmalarını bir kenara bırakıp annemin yöntemi ile temizliyorum.Sporların bulunduğu kısımdan tepesine doğru bıçak yardımıyla dışındaki kirlenmiş zarını alıyorum.


Mantarları saplarını alıp ince ince dilimleyin.Zeytinyağ ve tereyağ ile birlikte tavada ısıtın.Üzerine mantarları,sarımsağı ve limon suyunu ekleyin.Mantarların suyu çekilene kadar pişirin.Kıydığınız maydanozları ekleyip tuz ve biberini damak tadınıza göre koyun.

Yumurta ve kremayı çırpın ardından ılınmış mantarlı karışımı bu karışıma ekleyip pişirdiğiniz tabana önce rende parmesanları {bu sayede sıvı harç tabanı ıslatmayacak ince bir peynir tabakası onu koruyacak} sonra mantarlı harcı dökün.


Ön ısıtmalı 180 derecelik fırında 30 dakika üzeri kabarıp esmerleşene kadar pişirip ılık servis edin.Serviste süzme yoğurt ile gayet güzel oluyor :)






Sevgilerimle..




gokche!