12. GÜN : İPEKSİ ÇİKOLATALI PUDİNG {YUMURTASIZ}


Yemek kitaplarım hayatımdaki en değerli hazinem gibi..Tamam bunun sebebi kitaplarıma malzemelerime servet yatırmış{hala daha devam ediyor} olmam olabilir ama içerisindekilerle beni kısa sürede gerçekten elle tutulur bilgiye götürdükleri için kendilerini ayrı bir seviyorum..

İşin ucunda birde insanların acaba bir kursa mı katıldın sorularına içimde kocaman bir gülümsemeyle hayır sadece okudum araştırdım demek inanılmaz keyifli..Tabi ki fazlasıyla amatörüm tabi ki öğrenmem gereken çoooook şey var daha ama olduğum konuma koşar adımlarla çıkabilmek için verdiğim çabanın sözlü dönütlerini görmek genelde hayattan zevk almama sebep olabiliyor.. 


Bunca şeyi niye dedim? Çünkü  hala kitaplarda kayboluyor kendime yeni listeler düzenliyorum..Çikolata ile alakalı herşeye açık olmamla beraber kitap konusunda biraz seçiciyim..Aldığım kitabın büyük çikolata firmalarının kitapları olması beni ciddi manada cezbeder birde pek tabi çikolata ustalarının olmasıda var..

Bu durumda aylardır listemde alınmayı bekleyen bir kitap var : Essence of Chocolate...John Scharffenberger adında Amerika'da çikolata üretimi yapan bir çikolatacının kitabı..İnternet üzerinden yakaldığım tüm tarifleri kusursuz..Birazdan göreceğiniz pudingte bu kitaptan..Dokusu gerçekten adı gibi ipeksi ve yoğun çikolata tadında..Belki çok sevmeyenler için ağır gelebilir.{Çikolata sevmeyen var mıdır ki?}Şayet çikolataya değilde yumurtaya alejiniz varsa bu tarif sizin için biçilmiş kaftan..








silky chocolate pudding





SİLKY CHOCOLATE PUDDİNG / İPEKSİ ÇİKOLATALI PUDİNG


Tarif  Essence of Chocolate adlı kitaptan


1/4 cup mısır nişastası

1/2 cup toz şeker {bu haliyle oldukça şekerli oluyor ben 1/4 cup kullandım} 

1/8 tsp/ çay kaşığı tuz

3 cup süt
1 tsp/ çay kaşığı vanilya aroması

170 gr  %60 kakao içeren bitter çikolata {altınmarka} doğranmış


Çikolata ve vanilya  hariç tüm malzemeleri bir sos tencerenize koyun,benmari usulü 15-20 dakika koyulaşana kadar karıştırın.Koyulaştığında adım adım çikolatanızı ekleyin ardından vanilyayıda koyup 2-4 dakika kadar çırpın homojenize olduğunda 4-6 adet servis kasenize paylaştırın.Soğuduğunda servis edin.

Üzeri için : Frambuaz sos 






silky chocolate pudding







Poyrazın etkisindeyim soğuk adımlarla gidiyorum, böğürtlenli donmuş yoğurtla yarına serin bir kulaç atacağız..Beklemede kalın :)


Sevgilerimle..