13. GÜN : BİZE NE OLUYOR?


Tarif öncesi :

Yaklaşık bir aydır Food inc. adlı belgesel yüzünden et ve tavuk yiyemiyorum.Aklıma görüntüler geliyor ve önümdeki sebze tabağından bile tiksiniyorum.

Food inc. {NTV'de yayınlanan adıyla Gıda a.ş} bir belgesel Amerika sınırlarında neler döndüğünü aslında yediklerimizin sadece sözde kaldığını,paketindeki çiftlik görsellerinin koca bir yalandan ibaret olduğunu gösteren ciddi bir yapım..İlk başlarda Amerika bizi ne ilgilendirir diyor olabilirsiniz ama ithalat-ihracat kısmına girildiğinde her koyun kendi bacağından asılır ama kokusu her yerden duyulur mevzusuna dönüyoruz..Kaldıki bana dokunmayan yılan bin yaşasın mantığı oldum olası nefret ettiğim bir mantıktır ve vicdanı olan hiçbir birey bunu diyemez..


Belgeseli izlediğimde hayvanlara yaşatılan zulmemi üzeleyim yoksa insanların yaşadıkları iğreçliklere mi bilemedim..İşin en beter kısmı ise bu konuda Amerikan hükümetinin bile neredeyse destekleyici tavrını duymamdı..Nasıl oluyorda kendi pisliğinde yaşamış hiç ot görmeden mısır yiyerek dengesini kaybetmiş bir sığırı yiyebiliyorlardı ? Ya da daha fazla et mantığıyla şişirilen tavuklar ayakta duramaz düştükten sonra da kalkamaz hale geldiği için rahat olabiliyorlardı? İnanın bende bilmiyorum adına hayvanlık demek istiyorum ama hayvanların masumiyetine leke sürerim diye daha aşağılık olduklarını düşünüyorum..

Ramazanın ortasında bu konuyu açmamım sebebi elbet ki belli..Yediklerimizin ne olduğunu biliyormuyuz?
Aslında bu yazıyı yazmamaktı düşündüğüm fakat ya benim duyduklarımı bir başkası duymamaış ve ona da sebep olmuşsam diye beynimi birşey kemirdi durdu...



Haberlerde en sık rastladığım domuz eti vakaları ve oynanmış {GDO = genetiği değiştirilmiş organizma}gıdalar.Ama öyle bir devlette yaşıyoruz ki bu firmaların veya bunlara yardım yataklık eden yerlerin duyurulmaması beni çıldırtıyor..Bu durumda iş başa düşüyor araştırıp duyurmak kalıyor..İki kademede düşünürsek :




Yakın zamanda gitmeyi düşündüğüm büyük bir restorantında menüsünde zahmet edip belirtmediği domuz etini duyduğumda ağzım açık kaldı..(buyrun haberi)Sonuçta bu konuda cevaplar kesin! Şu linkte soru farklıda olsa cevapta ayetlerle açıklama yapılmış..Üstelik işin en önemli tarafıda domuz etinin girdiği mutfakta ne derece temizlik yapıldığı?Bu çok ama çok şüpheli bir durum.. Yani adam kesme tahtasında dana etini kesip yıkamadan domuz etini koyuyorsa orada helal gıda satılmasınında bir anlamı kalmıyor çünkü domuz her durumda necis(pis) sayılıyor..

Ben çok dikkatli biri değilimdir sağlıklı ürünler konusunda blogda yayınlanan tariflerden belli olduğu üzere ama iş helal gıda sertifikası mevzuna girdiğinde açıkçası ülkeminde bu konuda ki vurdumduymazlığına baktığımda tabiri caizse şok oluyorum! Sonuçta biz gibi Yahudilere de domuz eti yasağı var ve Kosher damgalarıyla bu sorunun üstünden geliyorlar ya biz?

Bu aşamada biraz araştırma yaptım helal gıda alan markaları araştırdım ve birkaçını bu konuda haberler yazan bu sitede okuyabilirsiniz.. {Kendi adıma konuşmak gerekirse Danet ve Erpiliç harici et almıyoruz.}


Bu konu tartışmaya açtığım bir konu değil benim istediğim bu konuda herşey yazılsın ki bizde ona göre alışveriş yapabilelim..Baharata alerjisi olan arkadaşalarım yediklerine dikkat edebilsin,vegan bir arkadaş sipariş ettiği çorbasında et suyu var mı yok mu bilsin veya ete duyarlılığı olan bir arkadaş ona göre siparişini versin..Yemek isteyenler olduğu gibi yemek istemeyenlerde düşünülürse bu bencillik ortadan kalkar..Kısacası yiyecek mevzuna giren heryerin menüsünün veya etiketinin içeriklerini açıkça yazması şart!




GDO mevzu ;

Bu konuya artık girmeyen kalmamıştır diye düşünüyorum..Belgesel içerisinde soya ve mısır içerikli maddeleri bu iki gıdanın yapısıyla oynadıkları için sağlıklı kabul etmiyor..Yurt dışındaki arkadaşlarda zaten almadıklarını söylüyorlar..Peki bizde ne yapmak gerekiyor? Açıkçası uzun zamandır son kullanma tarihleri haricinde etiket okuyan bir anneye sahibim.."E"'lerin havada uçuştuğu etikeleri görünce oldukça sinirlenen,mısır şurubuda ne ya diye cinnet geçiren bir anne..Bana bu yaptıklarını söyledimi hayır ama ondan öyle bir halde bana geçti ki yüzbin kere okuyarak alıyorum şuanda aldıklarımı..Sonuçta aldığımız şeyler o derece oynanmış ve katkılı ki artık ne alacağımızıda şaşırmış durumdayız..Komik olan Nestle gibi markalarında bu GDO mevzunda oluyor olması gerisini siz düşünün..

GDO harici birde katkı malzemeleri var ki kabus gibi..Bebekli anneler hazır mama veya meyve püreleri yerine {birkez sırf meraktan alıp yedim kusura bakmayın ama iğrencin ötesiydi birde doğal diyorlar aman Allahım!}kendileri evde yapabilir..Bir meyve püresini ne kadar süre dolapta tutabilirsiniz? Peki yoğurdu ne kadar süre dolapta bekletebiliryorsunuz? En son okuduğum haberlere göre Çin'den gelen jelatineler yoğurtta kullanılıyormuş ve bunlar köpek jelatiniymiş..Buyrun birde olaya bu açıdan bakın..

Berceste bu açıdan güzel bir yazı yazmış eğer yok ben anlamadım diyorsanız çok beğendiğim bir gruba yönlendiriyorum sizi buyrun..

Lütfen bu iki mevzuyuda dikkate alın! Gelecekte ben çocuklarımın muhteşem bir dünyada yaşamasını istiyorum sizde lütfen bunu düşünün! Bilemiyorum neler yapılabilir bloglar olarak ama sizden isteğim bu yazıyı veya kendi yazdığınız halini hiç farketmez ama özelliklede bu belgeseli bloglarınızda bir paragrafta olsa duyurmanız..Yazmam link veririm dersenizde kabul..Blog,frienfeed,twitter her nerede olursa olsun duyurun!

Bize neler olduğunu duyurabilirsek olacakları önleyebiliriz..Dilerim birşeyler için gözümüzü açma vakti geldiğini kabullenebiliriz..

Tarif zamanı: 









Üstüme düşen vazifenin bir nebzede olsun yapıldığının verdiği mutlulukla ev yapımı donmuş yoğurt tarifine başlayabiliriz..

Malum yaz geldi böğürtlenler sıra sıra reyonlara dizildi..Kompostosu,reçeli,marmeladı derken benim için dondurmadan daha değerli olan donmuş yoğurt tarifi daha baskın geldi..

Buzluktaki bu enfes tatlılar için hep aynı adres verilir : David Lebovitz Bu sefer ben onun çilekli donmuş yoğurdunu böğürtlen olarak değiştirdim yarı yarıya uyguladım..Dondurma makinem olmadığı için 3-4 kez uğraştım kendileriyle ama sonuca değdi..



BÖĞÜRTLENLİ DONMUŞ YOĞURT


450 gr böğürtlen

1 cup katı tam yağlı yoğurt

2/3 cup toz şeker

1 tsp limon suyu











Böğürtlenleri şekerle birlikte çatalla ezdirip bir kenarda 1 saat bekletin.Daha sonra bir süzgeç yardımıyla çekirdeklerinden arındırın.





ebru





Ardından yoğurtla böğürtlenlerinizi karıştırın.Limon suyunuda ekleyip pürüzsüzleşene kadar blendırdan geçirin.











Bu aşamdan sonra eğer makineniz varsa buzlukta 1 saat bekletip sonra makinenizin adımlarını takip edin.Şayet yoksa heryeri eşit derecede soğuğu alabilecek bir kaba karışımınızı aktarın buzlukta 1 saat kadar dondurun,kenarları buz tutmaya başlamış olacak amacımız buz kristallerini yok etmek blendırdan bu buzlu karşımı geçirin.Her 30-45 dakikada bir bunu yapın yaklaşık 2-3 aşama sonrasında hazır olacaktır.







blackberry frozen yogurt





Servis esnasında beyaz çikolatalı herşeyi kabul edecektir..Şimdiden afiyet olsun :)










Her hafta sonu itinayla yaptığım halde yazmadığım güllaç tarifi yarına..Siz şimdiden narlarınızı ve fındıklarınızı hazırlayın..Birde çocuklara muzlu çikolatalar yapalım diyorum onlarında sevinmeye hakkı var :)



Sevgilerimle..


gokche!