PEGGY PORSCHEN'IN VANİLYALI KURABİYELERİ VE CEVİZLİ PORTAKALLI PASTA

Geçen sene bu zamanlarda bir daha yarışma olursa asla katılmam dediğim dönemin yarışmacılarını yayınlıyorum  :) (Yanlış duymadınız yarışmanın üstünden 1 sene geçti ve ben yeni söylüyorum..Olsun varsın..)
Malumunuz amaç sadece yeni seneyi kutlamak olunca kardan adam haricinde kırmızı-yeşile birlikte aşık olamı sağlayan ökse otunu konu almıştım..Cupcake,kurabiye ve pasta derken mutfak kendinden geçmişti..
Arkadaşlarıma söz verdiğim paketleri pasta haricinde oluşturmak eğlenceliydi keyifliydi..Pastada başka bir evde mideye gittiğine göre ben mutfağın kendinden geçen tarafına kalmıştım :) Ama bunları bloga taşımak ha şimdi ha sonra derken sarktı da sarktı..

Mutfaktaki yeni yıl bu sene bu derece koşturmalı değil..Geçen seneye oranla royal icingi tekrar zorla mutfağıma sokmak istesemde fırınım pis pis sırıntınca serbest bırakmak zorunda kaldım..Seneye ne olur ne biter en önemlisi ben bu satırları yazabilir miyim bilmiyorum..

Bildiğim birşey var ki önümüzdeki günlerde çikolatayla ve atıştırmalık tarzı şeylerle kötü beslenme etkinliği başlatacağım :) 





happy new year cupcake.collage




Bu cupcakeler vanilyalı..Magnolia Bakery'nin tarifiyle yapılmıştı..Şeker hamurunda çok fazla detayı seven,bir üründe üst üste desen figür vs varsa ben almayayım durumu yaşıyorum..Bana göre sade en güzeli..Beyaz zemine birkaç yaprak ve kırmızı birkaç tomurcuk..





hand and snowman



Kardan adam kurabiyeler ise en güldüklerimiz..Beni yoldan çıkaran kız kardeşim..Japonu,palası,kaşlısı ve sümüklüsü diye çeşit bulup bitirdiğimizde hala gülüyorduk :)








Şeker hamuruna bulaşanların aradığı kurabiye çeşidi formunu bozmayan,az malzemeyle ciddi lezzetli olmalı..Bu alanda sadeliği ile benim favori pastacılarımdan-tasarımcılarımdan olan Peggy Porschen'ın kitabından bir tarif hayatımı kurtardı diyebilirim..

Tüm bu denediklerimi buraya yazıyor olsamda en iyisini sizin deneyip belirleyeceğinizi düşünüyorum..Çünkü yayınladıklarımdan memnunum ve seçim yapmam oldukça zor :)



PEGGY PORSCHEN'IN VANİLYALI KURABİYELERİ 


25-30 tane orta boy kurabiye için;


300 gr toz şeker-dilerseniz 100 gr pudra şekeri 200 gr toz şeker kullanabilirsiniz

2 büyük boy yumurta 

300 gr tereyağ-küp küp doğranmış

500-550 gr un-elenmiş

1 tsp vanilya aroması


**Sugar cookie dedikleri grup için en önemli özellik soğuk çalışmak..Hamuru yapar yapmaz streç filme sarıp buzdolabında bekletip kalıpla şekillendirdikten sonra buzdolabında en az 15 dakika bekletmeniz başarılı sonuçlar almanızı sağlayacaktır..Çünkü tereyağ yoğurma-çırpma-açma işlemlerinde eriyerek hamurun yapısını bozabilir..


Yumurta ve şekeri çırpmaya başlayın ardından vanilyayı ekleyin..Unu ve tereyağını yavaş yavaş ekleyerek hamurun toparlanmasını sağlayın..Hamur toparlanır toparlanmaz ki çok yumuşak değil kendileri, bir streç filme sarıp buzdolabında 2 saat soğutun..

2 yağlı kağıt arasında ya da un serpilmiş tezgahta 1.5-2 cm kalınlığında açıp dilediğiniz kalıplarla kesin eğer ben gibi kardan adam alacaksanız uğur böceği kalıbınızı kullanın...Ön ısıtmalı fırında 170 derecede 15-20 dakika pişirin..Tatlı kahve tonlarında olmalılar..
Fırından çıkarınca tamamen soğuyana kadar tel ızgarada bekletip süsleyene kadar hava almaz kaplara kaldırın..




snowman cookie 1




Süsleme konusu hayal gücünüze kalmış durumda..Yıldız kopatların sivri uçları burunlar olabilir,uğur böceği kalıbında kafasının yer alacağı yer kardanadamınızın ponponu olabilir..




snowman cookie 2




Siyah şeker hamurları kömür gözlü (kaşlı ağızlı) kardan adamınıza uyabilir..Şapkasını rengarenk yapıp diler evde yaptığınız royal icingle diler Dr.Oetker'in süsleme şekerlerini kullanabilirsiniz..




snowman cookie 3




Arjantin şekerleri,benim kullanmaktan özellikle keyf aldığım iri şekerler..Hayal gücünüz ne derece çalışırsa o derece farklı kardan adamlar yapmak mümkün :) Ardından paketlemeleriniz ve rengarenk kıvır kıvır rafyalarla süslemeniz kalıyor..

Ve muhakkak bir çocuk sevindirmeniz..



walnut cake desing




Sadece çocukları güldürmemek gerek elbet :) Birde işin büyükler kısmı var..Bana göre kışa yakışacak yemişler vardır fındık yazın ceviz kışın daha çok kullanılır..Yani bizim mutfakta böyle :) Cevizli pastada kara yakışacak türden..


CEVİZLİ PORTAKALLI PASTA

Tarif Dünya Mutfaklarından Hamur İşleri kitabından..


225 gr / 2 cup un

1 tatlı kaşığı kabartma tozu

1/2 tatlı kaşığı tuz

115 gr oda sıcaklığında tereyağ

200 gr / 1 cup toz şeker

2 iri yumurta

1 adet rendelenmiş portakal kabuğu

1 tatlı kaşığı vanilya aroması

115 gr / 1 cup ceviz-iri çekilmiş 

175 ml / 3/4 cup süt

Dışı için; 2 poşet krem şanti..




newyear walnut cake




Tereyağını krema kıvamına gelene kadar çırpın yavaş yavaş toz şekeri ekleyin..Yumurtaları birer birer ekleyip portakal kabuğunuda ekleyin..Vanilyayıda ekleyip iyice karışmasını sağlayın..

Un,tuz ve kabartma tozunu eleyin..Cevizleri yumurtalı karışıma katın..Elediğiniz unlu karışımı ve süt ile birlikte bir süt bir unlu karışım olacak şekilde çırpın..

20 cm'lik iki kalıbın dibini yağlayıp unlayın..Harcı bu kalıplara ekleyin..180 derecelik ön ısıtmalı fırında 25 dakika pişirin..Kürdanla test edin..Tamamen soğuduğundan kalıptan çıkarın..Çırptığınız krem şantilerle pastanızı sıvayın..

Süsleme aşamasında royal icing veya hazır süsleme şekerlerini kullanın..Yalnız servisten hemen önce süslemeniz süslemelerin bozulmamasını sağlayacaktır..


Yeni yılda nasıl süprizler yapacaksınız bakalım :)


Sevgilerimle..


gokche!