ÇİKOLATASIZ.BELKİ.

Untitled


Tabi ki dayanamayıp çikolatalı bir tarif sıkıştırdım. Lakin konumuz lime! Limongillerden,bizde ismi misket limonu.Yeşil kabuğunun aroması tadındaki o ekşilik ve kesildiğinde her defasında beni leyla eden haliyle birden fazla tarifte kullanıldı :) Sonuç : mutluluk!

Basitçe anlatmak gerekirse ilk tarif Mojito.Biliyorum alkollü bir içecek. Lakin ben her gittiğim yerde alkolsüz bir mojito sipariş etmekten sıkıldığım için evde üretime geçtim. Hikayesi için şuraya alalım..

Asıl karışım aslında oldukça kolay : beyaz rom, misket limonu,nane yaprakları,soda ve bol buz.Elde beyaz rom olmayınca soda + basit şurup (şeker ve suyun aynı ölçüde karışımdan oluşuyor dileyen bunuda kullanmadan sadece soda eklemesinde bulunuyor) veya sprite ile alkolsüz halde servis ediliyor. Tabi bu benim okuduğum öğrendiğim barmenlerin özelini irdeleyemiyorum.

Yani kolay ve şu sıra havada nem yine arttı diye çıldıran benim gibi arkadaşlar için ideal :)



Untitled


ALKOLSÜZ MOJİTO


10 adet nane yaprağı ayrıca bardağa eklemek için birkaç adet daha

Bir iri çimdik esmer şeker (yoksa normal şeker kullanabilirsiniz)

1 adet misket limonu suyu

100 ml sprite (1/2 su bardagı)

Bir bardak dolusu kırık buz


Nane yapraklarını bardağınıza alın üzerine şekeri serpip bir ezici ile ezin.Ardından misket limonu suyunu, sprite ve fazladan ayırdığınız naneleri bu karışıma ekleyip şeker eriyene kadar karıştırın.Bol buz ile servis edin.





Untitled


İkinci tarif ise limonata! Limonlarını yabanmersini ile karıştırmak ilk Joy'un fikri idi.Ağzım sulanınca yaptım.Yapın içirin.Shake Shack'te içtiğiniz blueberry lemonade vardı ya, ben unuttum, onu unutun bunu yapın :)

Tek fark biraz nane ilavesi ;)



Untitled



YABAN MERSİNİ VE NANELİ LİMONATA

Tarif JTB

200 gr yabanmersini (dondurulmuş daha iyi)

1 avuç dolusu nane yaprağı

375 ml limon suyu (1+3/4 su bardağı)

100 gr şeker (1/2 su bardağı + 2 yemek kaşığı)

1 litre su (5 su bardağı)

Şeker, yabanmersini ve naneyi blendırda tek görüntü alana kadar ezin. Bu aşamada dilerseniz süzgeçte süzün ki ben taneli sevdiğim için süzmedim. Ardından limon suyu ve suyu ekleyip bardaklara bol buzla servis edin.




Untitled


Tüm bunların yanına bu sene yaptığım en iyi atıştırmalığı yazıyorum! Tuzlu tatlı karışımını sevenler donmasını falan beklemeden direk batırıp batırıp yesin :) Zira bir yerden sonra ben donmasını bekleyemedim..


Untitled



ÇİKOLATALI CİPS


80 gr bitter çikolata (bir kare paket sanırım lakin küvertür tavsiyemdir)

2 dev avuç ruffles 

Çikolatayı benmari usülü eritin. Cipsleri çikolataya batırıp yağlı kağıt üzerinde buzdolabında soğutun. Servis anında dolaptan çıkarın.


Oldu bence :)

Sevgilerimle..

gokche!