LİMON VE IHLAMURLU ÇIPLAK (NAKED) PASTA

Ihlamur benim için ağır aromalı bir bitki. Tarçın gibi olsa da olmasa da farketmez diyeceğim türden. Ama zamanında arnavut bir amcanın tam apartmanımızın köşesine ektiği çocukluğumdan beridir gani gani açan ıhlamurları gördükçe kokladıkça bunlardan bir şey yapmalı der dururdum. Ne yalan söyleyeyim öyle oturup bitki çayı içen bir birey değilim zararlıya meyilliyimdir :) Sağlıklıysa çok üstüne düşmem transit geçerim :) Annem limon dilimini attığı ıhlamuru içerken arnavut amcaya dua ededursun ben pastada nasıl olur diye irdeledim ve denedim. Bu kısımda Dilek'ide sürekli rahatsız ettim :)

Açıkçası çok yoğun bir aroma bırakmıyor hani böyle bitki çayı içer gibi değil ama limonun ekşiliğinin ardından gelen hafifliği hissedince ikisini dengede tuttabildiğime sevindim.Burda iki yol önereceğim. Dilerseniz benim yaptığım gibi dilerseniz toz halde ıhlamuru keke ekleyerek aromayı bir tık daha arttırabilirsiniz.

Çıplak (naked ) meselesi ise tamamen kremayla kaplanmadan, hali hazırda kekleri görünür halde yani son kaplama yapılmamış pastalara "naked cake" deniyor. Pastayı görüp tamamen kaplamamış demeyesiniz çünkü amaç bu :)

Bu arada kek için yaptıklarım arasında en yumuşak sünger kek ünvanını kendilerine layık görüyorum zira şurupla birleşince inanılmaz bir doku elde ettik. Fırından çıktığı halinden bir tık daha yumuşak diyeyim :)



Linden and lemon cake



LİMON VE IHLAMURLU PASTA

Kek için :

Tarif R.C.

60 gr tereyağ eritilmiş ve oda sıcaklığına gelmiş halde

1+ 1/3 cup un

6 yumurta

3/4 cup şeker

1 limon kabuğu

3 çay kaşığı toz halde ıhlamur (isteğe bağlı)

Kabarmasından korkuyor veya beceremeyeceğini düşünüyorsanız 1 paket kabartma tozu ekleyebilirsiniz.

Yumurta ve şekeri beyazlaşana şeker tamamen eriyene kadar 7-8 dakika çırpın.Unu bir kaba 3 kez eleyin ve yumurtalı karışıma tekrar 2 kere eleyerek ekleyin ya en düşük devirde mikserle ya da  büyük bir spatula ile daireler çizerek karıştırmaya başlayın en son yavaş yavaş tereyağını ekleyip 3 adet 18cmlik kalıba paylaştırın.(ben 2 adet 20cmlik kalıpta pişirdim ve onları ikiye bölüp 4 pat elde ettim) Ön ısıtmalı fırında yaklaşık 20 dakika pişirin.

Şurup için :

1 iri tutam ıhlamur

1/2 cup şeker (dilerseniz daha fazla)

1/2 cup su

1/2 cup limon suyu


Suyu kaynatın ve ocaktan alın içerisine ıhlamuru atıp bir süre demlenmesini bekleyin. Ardından ıhlamuru çıkarıp şeker ve suyu ekleyin. Bir süre sonra eriyecektir.Limon suyunuda ekleyin.Bu aşamada tadına bakın ekşi geldiyse şeker ilavesi yapabilirsiniz.

Kreması için :

400 ml süt kreması soğuk

Pudra şekeri

Orta katmana dilerseniz frambuaz

Soğuk kremayı damak tadınıza göre pudra şekeri ekleyerek çırpın, köpük köpük olunca keklerinizi hazırlayana kadar buzdolabında bekletin.

Süslemesi için :

Sarı gıda boyası

1 tbsp krema

40 gr beyaz çikolata

Bunu pastayı donmaya dolaba bıraktığınızda yapın. Kremayı ısıtın ve gıda boyasını ekleyin.Kaynamadan ocaktan alıp küçük parçalara ayırıp çikolatayı içine katın. Soğuyuncaya kadar karıştırın tamamen donmamalı sıvı kalmalı.

Pişirdiğiniz her keki iki pata ayırın.Toplamda 6 kek katmanınız olacak. Servis tabağında keki şuruplayıp ,kremayla sıvayacak şekilde pastayı tamamlayın dilerseniz bu aşamada tam orta kata frambuaz serpebilirsiniz. En sonunda kabaca sıvayıp çıplak halde buzdolabına koyup soğutun ve çıkardığınızda bir kaşık veya çatal yardımıyla sıvı haldeki süsleme kremanızı tepesine gelişi güzel serpin.



Linden and lemon cake


Artık çikolatalı okkalı bir pasta paylaşma zamanı geldi! :) Güzel bir pazar olsun, pastası akşama kalsın..

Sevgilerimle...

gokche!