BADEM,PORTAKAL VE MUZLU "NAKED" PASTA

Bademli portakallı iki kek patı elimde.Dokusu kıyır kıyır.Mis gibi tereyağ kokuyor.Sıvamaya sadece süt kreması diyorum ev ahalisi arasına meyve serp diye tutturuyor.

Bademle nar,portakal falan uyuyor da tezgahta sadece muz var.Önce (evet yaptım) badem tozuna muzu batırıp deniyorum. Yok diyorum yormuyor tadı. Pastaya yerleştirdikten sonra mümkünse en kalın dilimi alıp acaba derken süt kremasından mıdır nedir bilmiyorum uyumlu olduğuna karar verip yazmalıyım diyorum.

Kısa hikaye böyle :) Denediğinizde sevecek misiniz bilmiyorum lakin ben portakal badem ikilisine birde muzu eklemiş bulunuyorum!




Untitled



BADEM,PORTAKAL VE MUZLU "NAKED" PASTA

Tarif Sarah

Kek için :

190 gr un ( 1 su bardağı + 8 yemek kaşığı)

115 gr  badem unu (1 su bardağı + 2 yemek kaşığı)

10 gr kabartma tozu (1 paket)

200 gr şeker ( 1 su bardağı + 2 yemek kaşığı)

200 gr tereyağ oda ısısında 

4 yumurta 

30 ml süt (3 yemek kaşığı)

1 portakalın kabuğu ve suyu

Krema ve arası için :

2-3 adet muz

300 ml soğuk süt kreması ( 1.5 su bardağı)

Pudra şekeri 



Kuru malzemeleri bir kapta karıştırın üzerine tereyağını ekleyip çırpın görüntüsü ekmek kırıntısı şeklinde olacak. Sırasıyla yumurtaları birbir ekleyin. Ardından süt ve portakal suyunu ekleyip homojenize olunca çırpmayı bitirin. 2 adet 20-22 cmlik kalıbı hazırlayıp harcınızı paylaştırın. 

Ön ısıtmalı 180 derece fırında 18-20 dakika pişirin (belki daha uzu) ve mutfak tezgahında soğutun.

Kremayı yüksek devirde pudra şekeri ile çırpın.Ben muz kullandığım için pudra şekerini az kullandım damak tadınıza göre azar azar eklemenizi öneririm. Kremanız sertleşip tepecikler oluşturunca servis tabağınıza kek patlarınızdan birini koyup kremanızın üçte birini üzerine yayın ve muz dilimlerini serpin. Diğer kek patını üzerine kapayıp kabaca sıvayın.




Untitled



Bu hafta yapacağım 2 pasta ve pratik bir kaç tarif var tez zamanda yapıp yayınlamayı diliyorum!



Sevgilerimle..

gokche!