ÇİKOLATALI BADEMLİ PALEO KEK, TEK MALZEMELİ DONDURMA VE PALEO BROWNİE

Paleoyu ilk duyduğumda tek tepkim "Yenilen bişi mi? deneyebilirim.." oldu. Ciddiyim. Daha sonra şunu okuyunca etrafta bununla ilgili leziz tarif avına çıktım.

Ben bu postu sağlıklı beslenenler kadar gluten-çölyak hastaları, veganlığı tercih etmiş kişiler ya da soya-tahıl alerjisi olanlar için yazmak istedim. Umarım faydalı olur :) ve ömrüm yettiğince devam ettirebilirim..




Untitled





Bu kek çocukluğunuzda annenizin beslenmenize koyduğu o fındıklı topkekle aynı dokuya sahip,nemli ama brownie değil . Yediklerim arasında açık ara diyeti hissettirmeyenlerden. Üzerine bir top çikolata parçalı muzlu dondurma koydum ve onuda şeker katmadan evde yapınca tadından yenmez bir hal aldı :)




ÇİKOLATALI BADEMLİ PALEO KEK


Tarif Marly


6 tbsp kakao

1/2 cup kaynar su

1+1/2 cup toz badem

1/2 tsp karbonat

1 cup bal

3 yumurta

2/3 cup zeytinyağ

Bir iri çimdik tuz


Bir kapta kaynar su ve kakaoyu karıştırın. Başka bir kapta bal,yumurta ve yağı çırpın. Üzerine bademi ve tuzu ekleyin ardından kakaolu karışımı ekleyin.

Asıl tarifte 24cmlik bir çember kullanılmıştı ben 4 güveç kabına paylaştırdım. Kalıbınızı yağlayıp toz badem serpip hazırlayın ve harcı dökün ön ısıtmalı fırında eğer çemberde yapacaksanız 40-45 dakika,güveçte yapacaksanız daha az sürede kekiniz pişecektir.




Untitled



Biliyorum bu tarifi çok gördünüz internet ortamında ama bu kekle sunulabilecek en güzel şey buydu. Hem ben biraz değiştirdim :) İhtiyacınız olan şey bir adet muz ve bıçağına motoruna güvendiğiniz bir rondo.. İçerik eklemeleri tamamen zihninize kalmış! Diyete mensup değilim diyorsanız nutellalı, fıstık ezmeli değişik aromalarla denemeniz mümkün...


TEK MALZEMELİ DONDURMA

3 muz


Muzları irice doğrayıp buzlukta tamamen buz tutana kadar dondurun. Ardından rondoya alıp krema kıvamına gelene kadar çektirin. Önce kırıntılı olacaktır korkmayın zamanla kremamsı yapıya geliyor.

Ben bu aşamada iri bir çimdik tarçın ekledim ve bir avuç dolusu iri kıyılmış bitter çikolata :)






Bu tam manasıyla bir brownie dokusunda. Ben süsleme maksatlı pudra şekeri ve nar kullandım.Pudra şekerini çıkarıp bol nar serpin bence daha yerinde olacaktır :)



Untitled





PALEO BROWNİE

Tarif Ourfifth

4 yumurta

3/4 cup bal

1 cup kakao

3 tbsp hindistan cevizi yağı yoksa zeytinyağ

Bir iri çimdik tuz


Tüm malzemeleri çırpın eğer hindistan cevizi yağı kullanacaksanız eritip eklemeyi unutmayın. Ufak boy dikdörtgen borcamı hazırlayıp harcınızı dökün. Ön ısıtmalı 180 derece fırında 30 dakika pişirin. Soğuyunca bol narla servis edin.




Untitled



Bu tarif tam olarak sağlıklı olsun ama çikolata tadı elden gitmesin derdinde ki benim gibi insanlar için. Kaju yağlı dokusu sayesinde daha güzel sonuçlar verse de başka kuru yemişleri kullanabilirsiniz. Agave şurubu yerine hurma şurubu, bal, pekmezde olur ama agave şurubunun kokusuz oluşunu yedikten sonra bu ne kokuyor tartışmalarınızı sonlandırabilir :)



BROWNİE TOPLARI


Tarif AverieCook

2/3 cup tuzsuz kaju

1/3 cup kakao

1 cup hurma yumuşak ve çekirdekleri çıkarılmış (takriben 20 adet)

1 ila 4 tbsp agave şurubu

Hindistan cevizi


Kaju ve kakaoyu varsa kahve öğütücünüz yoksa rondonuzda iri parçalı kalacak şekilde çektirin. Hurmalarıda ekleyip devam edin. Bu aşamada agaveyi gerekirse ekleyin. Hamur çok yumuşak olursa kakao çok sert olursa agave ilavesi yapın. Macunumsu bir görüntü elde ederseniz bir kaba aktarın buzdolabında en az 1 saat soğutun.

Soğuttuktan sonra elinizi hafifçe ıslatıp toplar yapın ve hindistan cevizine bulayıp yine buzdolabında muhafaza edin.


Cuma gününü güzel bir pasta ile tamamlama niyetim var bakalım :)

Sevgilerimle..

gokche!