ÇİKOLATALI TAHİNLİ KEK

Untitled
 


Oreolu cheesecake bir süre beklesin bu tarifi paylaşmalıyım! :)

Tahini ailecek çok sevdiğimizden bahsetmiştim. Çikolata malum blogun teması. Aklımda ki acaba nasıl olura cevap Molly'den geldi. Pasta, tepsi keki şeklinde blog camiasında hızla denenince bir kerede ben deneseydim moduna girdim.

Yalnız burada bir ayrım yapalım. Bizdeki tahin, çifte kavrulmuş susamdan üretilen Bozkır tahini. Piyasada ki beyaz tahin bizim evde yok ve tad olarak bende beğenmiyorum. Eğer kekte tahinden kaynaklı keskinliği seviyorsanız sizi şuraya yönlendireceğim. Ama yok keskin olmasın arkadan ara ara hissedilsin derseniz piyasada ki beyaz tahini kullanmanız tavsiye.Yoğun kakaolu hafif nemli dokuyu sevenler için oldukça ideal bir "çay keki" :)

Ayrıca bir not : bu aralar fotoğraf çekmeye çok özen gösteremiyorum. Durumun farkındayım. Düzeltene kadar bunlarla idare etmenizi rica edeceğim :)





Untitled





ÇİKOLATALI TAHİNLİ KEK

Tarif Molly Y.

1+3/4 cup şeker

1+3/4 cup un

1 cup kakao

1+1/2 tsp tuz

1+1/2 tsp karbonat

1+1/2 tsp kabartma tozu

2 large yumurta

1 cup süt

1/4 cup sıvı yağ

1/2 cup tahin

3/4 cup sıcak sütsüz kahve



Kuru malzemeleri bir kapta ıslak malzemeleri bir kapta çırpın. Ardından bir kapta iki malzeme harcını karıştırıp homojenize olana dek çırpın. 20x30 cm'lik dikdörtgen bir kalıbı hazırlayıp harcınızı buna yayın. Ön ısıtmalı180 derece fırında 30-35 dakika pişirin.


Servis için 80-100 gr kadar sütlü çikolatayı eritip bir-iki kaşık tahin ekleyip kekin servis esnasında üzerine gezdirebilirsiniz. Nar tatlılığı dengelemek için güzel bir alternatif olacaktır.



Yanına kesinlikle kahve! 



Sevgilerimle...


Gökçe :)