OREOLU CHEESECAKE

Untitled


Bazı tarifleri oluştururken "amaaan zaten güzel olmayacak" diye içimden geçirdiğim çoktur. Bu reçetede öyle başladı. Önce belirtilen krem peynir meblasını arttırdım sonra süzme yoğurt katacağım diye tutturdum derken fırından çıktığında kokusu hoşuma gidip ılıkken tırtıkladım. Bingo! Elimdeki tarifi komple bozmuş ama kendime göre çok güzel bir reçete oluşturmuştum.Sanırım yaptığım en iyi oreolu cheesecake oldu.. Zira bundan önce aynı tarifi 4 kere denemiş (tamam bazen bazı şeyleri değiştirmiş) ve ev halkını bezdirmiştim. Bu reçeteyi kalabalık bir masaya sundum ve birkaç dilim kaldığını görünce paylaşmaya karar verdim.


Krem peynir olarak Mis marka kullandım. Sanırım piyasada denemedik bir tane falan marka kalmıştır. Dokusunu çok değiştirdiğine inanmıyorum çünkü yağ oranları takriben aynı. Elinizdeki herhangi bir krem peynirlerle uygulamanız mümkün. 

Bir diğer hususta yoğurt farkı. Açıkçası bu kısımda klasik yoğurt ve süzme yoğurt çatlama noktasında etkili ama süzmenin, tadı biraz daha kaymak kıvamına getirdiği de aşikar.

Ah birde oreo olmaz Gökçe derseniz negro olur,oreo biskuvisinde ki yüksek kakaodan sebep ilk tercihim. 

Bu arada son dokunuşta tavsiyem tepesine bol kırmızı meyve,serviste küçük kare dilim ve yüzeyine bol bitter çikolata..





OREOLU CHEESECAKE



Tabanı için :


20 tane oreo toz halde

30 gr tereyağ eritilmiş

Harcı için :

600 gr krem peynir

1/3 cup süzme yoğurt

1 cup şeker

3 yumurta

15 adet oreo (dörde bölünmüş)

Üzeri için :


100 gr bitter




Tabanı için toz haldeki oreo ve tereyağını karıştırın ve küçük boy kare borcama bu harcı yayın. Buzdolabına kaldırın.

Harci için yoğurt ve krem peyniri 1 dakika çırpın ardından şekeri ekleyin 1 dakika çırpın. Yumurtaları tek tek ekleyerek devam edin.Çok çırpmanıza gerek yok,homojenize olsa yeter. Kırdığınız oreoları katıp bir kez karıştırın.

Buzdolabından tabanı çıkarıp harcı yayın birkaç defa tezgaha kalıbı vurun(yüzeyin çatlamasını önlemek amaçlı hava kabarcıklarını patlatıyoruz)

Ön ısıtmalı 160 derece fırında 45-50 dakika pişirin. Ortası pişmemiş gibi gevşek şekilde kalacaktır sorun değil yüzeyi tatlı kahve tonlarında ise olmuş demektir, fırından tezgaha alıp tamamen soğutun. Ardından bir gece buzdolabında bekletin ve ertesi gün erittiğiniz bitter çikolatayı yüzeyine gezdirin.

Eğer hemen tüketecekseniz en az 2 saat buzdolabında soğutabilirsiniz.







Untitled





Plan program yapmadan elime ne geçerse paylaşacağım bu hafta :)



Sevgilerimle..